Historia zaczyna się ponad 100 lat temu…

Dwóch japońskich inżynierów marynarki, Ryosuke Namiki i Masao Wada, pracowało na morzu na statku handlowym. W tamtych czasach pióro wieczne było jedynym z nowoczesnych narzędzi do pisania – dlatego było niezbędne w pracy dla wielu ludzi .

Stanowiło to problem podczas pracy na morzu, ponieważ stalówka często rdzewiała pod wpływem słonej wody. Aby rozwiązać ten problem, Namiki i Wada opracowali własne pióro wieczne ze stalówką ze stali nierdzewnej .

 

W 1918 roku w Japonii wprowadzono na rynek pierwsze pióra PILOT. W hołdzie dla wspólnej pasji do morza para użyła nazwy marki PILOT, nawiązującej do okrętu flagowego floty.

Dziś pióra PILOT są dostępne na całym świecie: firma jest pionierem i liderem rynku, numerem jeden w dziedzinie piór kulkowych i długopisów termoczułych.

 

 

Nasza filozofia

Nasza filozofia

Kiedy firma została założona w 1918 roku, Masao Wada i Ryosuke Namiki postanowili ustalić pięć zasad przewodnich dla firmy. Silne wartości, które wciąż kierujemy się każdego dnia, niezależnie od wykonywanej pracy, i które umożliwiły marce stać się tym, czym jest dzisiaj:

1. Sansha Teiritsu

Trzy wymusza równowagę

 三  者  鼎  立

Trójnożny chiński garnek do gotowania z brązu służy do reprezentowania równowagi w biznesie. Każda noga reprezentuje jedną z trzech stron.

  • Wytwórca
  • Sprzedawca
  • Użytkownik

2. Ukiwa Seishin 

wspólne radości i smutki.

Zasadę solidarności symbolizuje koło ratunkowe.
Zasada ta miała zastosowanie zarówno wewnętrznie, jak i w relacjach handlowych .

3. Nankan Toppa

pokonywanie trudności.

難  関  突  破

Taka jest zdecydowana postawa marynarzy , gdy muszą pokonywać trudności na morzu.

4. Ichinichi Ishiin

postęp – krok po kroku dzień po dniu.

W żargonie żeglarskim pilot jest przywódcą, który musi kierować łodzią i zapewniać ciągły postęp. 
W duchu ciągłego doskonalenia Masao Wada mianował pierwszego pilota produktu firmy.

5. Sishei Shinken

 autentycznie zaangażowane podejście.

Nic nie jest niemożliwe, jeśli zapewnimy sobie zasoby, jeśli podejście będzie zaangażowane i poważne.

Jest to zasada, którą stosujemy w badaniach i rozwoju, produkcji i marketingu.

 

 

Dowiedz się więcej o Pilot