Historia zaczyna się ponad 100 lat temu…
Dwóch japońskich inżynierów marynarki, Ryosuke Namiki i Masao Wada, pracowało na morzu na statku handlowym. W tamtych czasach pióro wieczne było jedynym z nowoczesnych narzędzi do pisania – dlatego było niezbędne w pracy dla wielu ludzi .
Stanowiło to problem podczas pracy na morzu, ponieważ stalówka często rdzewiała pod wpływem słonej wody. Aby rozwiązać ten problem, Namiki i Wada opracowali własne pióro wieczne ze stalówką ze stali nierdzewnej .
W 1918 roku w Japonii wprowadzono na rynek pierwsze pióra PILOT. W hołdzie dla wspólnej pasji do morza para użyła nazwy marki PILOT, nawiązującej do okrętu flagowego floty.
Dziś pióra PILOT są dostępne na całym świecie: firma jest pionierem i liderem rynku, numerem jeden w dziedzinie piór kulkowych i długopisów termoczułych.
Nasza filozofia
Kiedy firma została założona w 1918 roku, Masao Wada i Ryosuke Namiki postanowili ustalić pięć zasad przewodnich dla firmy. Silne wartości, które wciąż kierujemy się każdego dnia, niezależnie od wykonywanej pracy, i które umożliwiły marce stać się tym, czym jest dzisiaj:
1. Sansha Teiritsu
Trzy wymusza równowagę
三 者 鼎 立
Trójnożny chiński garnek do gotowania z brązu służy do reprezentowania równowagi w biznesie. Każda noga reprezentuje jedną z trzech stron.
- Wytwórca
- Sprzedawca
- Użytkownik
2. Ukiwa Seishin
wspólne radości i smutki.
Zasadę solidarności symbolizuje koło ratunkowe.
Zasada ta miała zastosowanie zarówno wewnętrznie, jak i w relacjach handlowych .
3. Nankan Toppa
pokonywanie trudności.
難 関 突 破
Taka jest zdecydowana postawa marynarzy , gdy muszą pokonywać trudności na morzu.
4. Ichinichi Ishiin
postęp – krok po kroku dzień po dniu.
W żargonie żeglarskim pilot jest przywódcą, który musi kierować łodzią i zapewniać ciągły postęp. W duchu ciągłego doskonalenia Masao Wada mianował pierwszego pilota produktu firmy.
5. Sishei Shinken
autentycznie zaangażowane podejście.
Nic nie jest niemożliwe, jeśli zapewnimy sobie zasoby, jeśli podejście będzie zaangażowane i poważne.
Jest to zasada, którą stosujemy w badaniach i rozwoju, produkcji i marketingu.